Over SlowRun

Deze afbeelding heeft een leeg alt-attribuut; de bestandsnaam is Slowrun_logo_DRV-1-949x1024.png

SlowRun is speciaal voor vrouwen die graag (weer) willen gaan bewegen. Denk jij dat jij niet kunt (hard)lopen? Je bent niet de enige. Misschien heb je lange tijd stil gezeten, denk je dat je niet sportief bent of dat je niet goed kunt bewegen omdat je om wat voor reden dan ook niet lekker in je vel zit.

SlowRun is lopen vanuit een ontspannen basishouding. We maken gebruik van looptechniek en ademhalingsoefeningen en doen alles in jouw tempo. Samen met een groep vrouwen gaan we heel ontspannen en ongedwongen werken aan hetzelfde doel: je fitter voelen, je hoofd leegmaken, je mindset veranderen en vooral bewegen (weer) fijn gaan vinden.


De voordelen van SlowRun:

  • je bouwt rustig conditie op dmv afwisselend Powerwalken en SlowRunnen
  • je leert te luisteren naar de signalen van jouw lichaam
  • geen prestatiedruk of “moeten” het doel is ontspannen leren lopen, genieten
  • fysiek levert het verbeterde conditie op, stimuleert botdichtheid
  • Genieten van het bewegen
  • Laagdrempelig
  • Geschikt voor alle leeftijden.

Je gaat lopen op vetverbranding i.p.v. glucose en de aanmaak van feel good stofjes in je hoofd is heerlijk.

Samen Slowrunnen is een prachtige stok achter de deur om het te blijven doen. Je krijgt inzicht in jouw blokkades en patronen, de stem in jouw hoofd. Lopen is een metafoor voor het leven, discipline is gewoon goed onthouden wat jij echt graag wilt.

Blijf in je kracht, blijf zacht, is de rode draad in de cursus.

De basis is een goede looptechniek, daar is uitgebreid aandacht voor. Bij SlowRun gebruiken we de neusadem, een natuurlijke rem. Het zorgt ervoor dat je niet over je grenzen gaat, en je aandacht bij jezelf houdt.

Van je hoofd naar je hart tijdens het lopen, en de rest van jouw 24 uur.

De Warming – Up bestaat uit, ontspanningsoefeningen, vanuit deze ontspannen houding gaan we lopen.

Doe jij mee met de 10 weeks cursus?